Pages


Friday, May 2, 2008

AKTIVITI HARI BURUH

Semalam hari Buruh di sini. sama macam Malaysia. So cuti tu duk lepak kat rumah jer lah. so semalam maid tak de, driver tak de, tak de agenda nak buat, so pagi2 lepas breakfast, aku dan suami decide nak gantung frame2 gambar. Then aku mengemas sikit. Adeh, ada maid pun menyapu tak bersih. aku semalam menyapu rumah bagai, lap2 perabot bagai.

menjelang kul 11am, anak duk merengek lapar. aduhai budak2 ni.. Tadi pagi dah breakfast heavy mee goreng, dengan roti bakat segala, masih merungut lapar. Padahal bukannya breakfast awal sangat. dekat2 jam 9 tu breakfastnya. So, aku pun mula masuk dapur jam 11.30. wat sup untuk lunch bdk2 ni. Untuk aku dan laling, ku masak kari kepala ikan. Kebetulan ada ikan fresh, so apa lagi. Makan kari tu beria2 agaknya kalau mak mertua lalu pun tak nampak. siap dengan ulam petai, sambal belacan... sayur kobis goreng. Makan bertambah lah dua tiga pinggan. actually aku jarang ambil lunch sebab malas nak makan sorang2 tapi bila tiba cuti atau weekend aku akan skip dinner lak.. ni part of nak diet konon. tapi mak tengok, badan mak membulat tang perut muncit tak turun2 gak.. ahhahahaa

Lepas makan dan ngemas inggan manmgkuk bagai, cadangnya nak layan DVD Spiderman 3, tapi mata ni ngantuks lak.. Si Fadhlin pulak golek2 main dalam baby cot memekak tak nak tido, end up aku ambik dia bawak kat katil. sekali nk tidokan dia, jadik aku lak terlelap sama. Sedar2 jam 4.30 ptg, tu pun sebab laling datang cuit!

pastu layan borak ngan lalingku, then pasangkan budak2 ni punya thomas train tracks, then aku pun duk melangut kat toys room duk join anak2 main train. Kat kul 6 camtu, Si Ain nampak kawan2 dia kat playground, terus rengek2 nak kuar main. Di sebabkan aku memang dah janji nak bawak dia org main kat luar, so pergilah siap2 n kuar. main2 sana sampai kat kul 7pm.. dah nak maghrib, so balik rumah, dinner budak2 ni, mmandi tukar baju. Then lepas maghrib, tarak kerja nak buat, laling g masjid, kami main wii games. Pastu kat kul 9+ pm, laling balik , join Ain main game lak..

tulah dia sehari di hari buruh...

No comments:

Related Posts with Thumbnails