Pages


Saturday, May 3, 2008

PETUA

pembaca sekelian, ni aku dapat from email... so sama2 kita share. aku tak pernah amalkan. and harap2 aku tak lupa nak mencuba.. no harm trying... lagi pulak dapat pahala amalkan ayat2 suci...


Assalammua'laikum,

saya nak share tentang petua yg saya terima... dari seorang pakar motivasi & dah lama saya praktikkan (l/kurang 11 tahun) kat anak2 saya.... elok dilakukan oleh salah seorang ibu atau bapa atau seeloknya kedua2 buat iaitu selepas ibu buat... diikuti oleh bapa (inshaallah anak akan lebih merasai dihargai) setiap pagi..

sebelum pegi sekolah berdiri belakang anak, & kedua2 (anak & ibu atau bapa) menghadap kiblat... letakkan kedua2 telapak tangan ibu/ayah yg dirapatkan atas kepala anak tanpa sentuh kepala lebih kurang 1 inci dari rambut... lepas tu bacakan al Fatihah & Alam-nash-rah. .. hingga habis.... pastu niat dalam hati mohon pada Allah "Ya Allah permudahkanlah anak aku ini untuk belajar dan diterangkan hati & ditetapkan iman & lain2 doa yg nak dihajatkan"

Lepas itu kucup dahi anak & pergi le kesekolah... tak sampai pun 5 minit...

jangan malu nak kucup dahi anak2 walaupun dah berusia 17 tahun... (terutama pihak ayah akan rasa malu nak cium anak lelaki yg dewasa)

saya diberitahu (semasa sesi motivasi tersebut), telapak tangan kita ini ada aura... & mestilah digunakan sebaiknye... sebab itulah orang tua2 kate jangan tampar anak guna telapak tangan... tanamkan semangat untuk buatkan setiap hari & anda lihatlah kesannye.... kalau tak dapat setiap hari, 2 hari sekali, seminggu sekali ... JANGAN TAK BUAT LANGSUNG...

anak saya hingga sekarang (17, 15 & 10thn) saya buatkan & kesannya inshaallah anda akan lihat...

nasihat saya... anda masih belum terlambat... buatkan sekarang pada semua anak2, sehingga mereka dewasa seeloknya ibu & ayah kedua2 sekali buat... semasa anak2 nak pergi sekolah atau sebelum tidur atau bile2 teringat... insyaAllah anak akan dengar cakap ibu ayah & terang hati..

No comments:

Related Posts with Thumbnails