Pages

Tuesday, May 6, 2008

HIPOKRIT

Hipokrit... aduhai.. ramainya manusia seperti ini dalam dunia ni. tapi entry hari ni hanyalah menyentuh hal2 yanberkaitan dengan tuan rumah jer. dari observation tuan rumah yang dah berkawan dengan bermacam orang. ragamnya yang macam2 leh pening kepala.



Kadang2 tuan rumah tak faham lah bila orang ni suka hipo. depan lain, belakang lain. depan kita sikit punya humble. sampai tuan rumah tertipu nak wat kawan sejati kononnya. tapi belakang lain ragamnya. walaupun kiranya orang tu tak la back stabbing tuan rumah ni, tapi perangai hipo cukup tuan rumah meluat giler.



Ada tu depan tuan rumah kemain humble lah kononya. konon dia tu tak punya apa. Konon dia sangat sederhana, tak de itu ini. tapi bila tengok orang lain berkemampuan, dia mula tak senang duduk. mula rasa tergugat. mula dalam diam dia pasang badan. kalau dia pasang badan untuk sang suami tak pe gak. ni mula pasang badan nak suh kawan2 tgk dia jugak ada. Dia leh berdiri sama tinggi duduk sama rendah ngan kawan2 lain. tak faham tuan rmh peel orang gini. kenapa tak leh tampilkan diri seadanya... pepatah ada mengatakan.."like the way you are"... "jadilah diri sendiri.. be yourself", tapi kenapa cuba nak jadik orang lain. Then sudahnya kantoi. sapa yang malu....mereka dan keluarga mereka jugak... hehehe

Moralnya, tak yah lah nak hipo. Just be yourself. Kawan2 pun jadi seronok nak berkawan. Tiada rasa meluat, jelek segala. Keikhlasan dalam berkawan kena tanamkan dalam diri. Jangan ada hasat dengki.

tuan rumah: berkawan biar seribu.. berkasih biar satu....

2 comments:

Shhh... said...

Ni mesti ada masalah mental nih ... or low-self esteem.. mesti masa childhood dia selalu terpinggir, sbb itu bila dah tua bangka nak compete ngan orang hehehe ... get a life lar bak kata fashionable wife hehehe

YANA said...

itu lah dia...

manisuai mcm2 ragam.. kalau tak hidup jadik hambar.. tapi tu lah, bila berdepan ngan org hipo nih, rasa nak tunjal2 dahi dia tuh.. meluatttttt mak nyah!!!!

Related Posts with Thumbnails