Pages


Wednesday, April 30, 2008

Kitchen Aid Mixer

Nilah rupanya my new gadget. beli dah lama since september last year. Disebabkan barang2 yang lambat sampai, jadi terperaplah lama dalam kontena. jadi bila barang2 dah sampai, dan dapur ku dah well organized, so, bermulalah aktiviti membaking.



Aktiviti pertama menguli kuih pau. Tak ler lenguh tangan aku nak menguli manual. Dah tu tak naik sangat lak tu. So hasilnya mabelesss dengan gunakan kitchen aid mixer hadiah suami kesayangan sempena besday tahun lepas... TQ laling!!!



Then saja2 buat carrot cake lak.. adeh, kejap jer adunan ni dh ready to bake.. terasa ala2 chef lah pulak.. pasni aktiviti nak wat apa lak.. rasanya nak bake bun pulak lah. Malas nak pakai breadmaker. nak try pakai kitchen aid jer.. tengok hasilnya mabeles tak?



then semalam wat apam balik.. anak2 aku siap tanya kenapa mama tak pakai 'mama's new toy' ?padahal nak bancuh ala2 pancake jer nak pakai mixer bagai... melampau lah tu....ekekeke....



so terima kasih kepada kitchen aid menjadikan aku insan yang sikit rajin duk membaking kat dapo tu.. ekeke... motivasi tau ada benda2 gini...




2 comments:

comey_lote said...

waaa...aku mau yg meghah tuuuuuuu tp dpt yg putih jaaa..huk huk huk

... said...

aku mmg aim yang merah dah lama dah... ekeke

Related Posts with Thumbnails