Pages


Wednesday, August 6, 2008

tired...


today... aduhai... penatnyalah aku...

pagi, kemas bilik bdk2, toys semua, ubah susunatur perabot semua.. pastu vacuuming floor dari bilik membawa ke ruang tamu. kemas balik bookcase yang dh dialihkan semalam oleh orang pasang aircond. pastu tinggal nk masak jer kononnnya..

pastu tetiba ding dong.. door bell lak bunyi. tgk2 dtg lagi org psg aircond smlm nk sudahkan kerja2 dia. ingat kat dapo jer.. dia g merayau satu rumah. sampai aku tengking dia. sbbnya mengotorkan rumah aku ngan kasut dia yang kotor tu. dah lah suh bukak kasut tak nak. tak hormat culture orang. aku pun nak gak acting profesional so, kerja depa tu kena pakai kasut, then i admit it... tapi bila ada malaun mana tah main kuar masuk rumah ngan selipar jepun dia tu, aku terus naik hantu... aku penat2 vacuum rumah, mop semua, dia sedap2 seret selipar jepun dia masuk rumah aku.. end up aku halau dia..

nampak aku mmg mcm belagak giler dlm hal ni, tapi perangai depa ni really annoying. pastu yg pakai selipar tu bukannya buat kerja. dia just tgk2 sana sini jer, hangin tul aku. dah tu rumah aku kotor, then 3 kali vacuum then mop lagi..

aduhai... letih buatnya... terus aku moody. Bdk2 sepahkan brg sikit jer, aku dh terjerit sana sini suh kemas.. sian gak anak2 tu jadi mangsa kena marah, tapi bila dah 10 kali buat kerja yang sama, kejap2 nak mengemas jer, aku jadik hangin satu badan...

No comments:

Related Posts with Thumbnails