Pages

Sunday, January 29, 2012

Hati ni dalam diam mengeluh... Mengeluh bukan sebab apa, sebab macam banyak yang ketinggalan dari segi saham akhirat. Semakin membaca Al Quran dan terjemahan serta tafsirnya, semakin banyak yang tak tau. Slow2 tuan rumah baca kasi faham. Walau satu dua ayat pun, still cetek ilmu di dada. Nak hafazan tu tah bila pulak, cukuplah dulu buat masa ni slow2 baca, dan fahamkan isi2 ayat AL Quran tu.

Jauh di sudut hati, takut kalau2 aku dipanggil pulang kepada Allah, tapi apa persediaan aku tuk mengadapNya. Ya Allah, sesungguhnya hambamu ni sangat lemah, dan penuh lalai dalam kehidupan dunia ini. Ampunkan lah aku Ya Allah. Bukakan lah pintu hatiku untuk mencari keredhaanMu, untuk membimbing amanah anak2 yang kau pinjamkan kepadaku, dan berikanlah kami petunjuk ke jalan yang lurus.

Sesungguhnya kita ini hamba Allah yang banyak meminta kepada Allah tanpa rasa malu sedikit pun, padahal banyak yang kita lalai dalam mentaati suruhan dan perintah Allah. Semoga Allahmengampunkan dosa2 kita semua. Amin Ya Rabbal 'Alamin.

No comments:

Related Posts with Thumbnails